Tuesday, September 27, 2011

Svenske dager

Det er ingen grunn til å ikke være glad i svensker. De har gitt en glede i hjertet fra første stund. Med Pippi, emil og Ronja i mine tidligere..men også fortsatt helter!!  The Cardigans, Roxette, Ace of Base og Abba:) Jeg liker og har alltid likt svensker:) De har liksom noe som jeg ikke har. Også kan de svensk!
 Pippi, one of the most translated children's books     
I går ble jeg kjent med DTS-lederne i Sverige. Fra Restenes, Dalarna, Stockholm og Linkjoping. Flotte folk og flere av de hadde det som jeg ikke har. Jeg har noen gode vitser på lager..den første er perfekt om uio-svensker, eller umu som det heter her borte:


Hvorfor tømmer svenskene vann på pc`en?
Svar: For å vaske Windows.


Og deres erfaring av å ha nordmenn på besøk:

Hva har svenskene som ikke nordmennene har?
Svar: Gode naboer.



Og til slutt, men ikke minst. Min nye aha-opplevelse om svensker:

Hva får du om du river et ark i to?
Et puslespill for svensker. 



De er ikke som kompliserte som det virker som:) De har bare noe med seg som jeg ikke har. 

1 comment:

T-Bear said...

Hahah, der fikk æ en god latter.
:)