Thursday, January 19, 2012

Hvis noen lurer..


Denne uken har jeg vært en tur i Sverige:) Jeg har vært på stabs-dager på Restenes.

Jeg har vært å besøkt senteret opptil flere ganger og flytter bort dit i mars...over Oslofjorden, over grensen og ut på landet. Til Ljungskile, Uddevalla:) 

Denne uken her fikk jeg mer innblikk i senterets arbeid og visjon. Jeg fikk møte arbeidsgruppen min og hadde en god prat med lederne av senteret.

Sånn skulle det sett ut, men ingen svensk snø!
Men svenske ord, svensk luft, svenske matvarer, svenske folk, svensk stil, svensk natur, svenske granner, svenske lukter og svensk stemning..hva nå enn det er!?
Det var godt å se, høre og lære.

Ordene jeg kjenner mest på etter besøket der denne uken er Ambivalens... Realistisk.., Skummelt og full i Forventning..
Jeg syntes denne illustrasjonen viser godt hva som skjer når en er i en "overgangsperiode"  som jeg er i nå.
De sier at mine reaksjoner, det er helt vanlige reaksjoner..
Men det å flytte på seg er visst ikke så enkelt. 


Fikk meg en fin tur en ettermiddag i nabolaget:) Det er mye åker og vann rundt i området.
Mye vakker natur, og en plass der sjelen kan finne ro:) Så, velkommen skal du være!


Välkommen!

2 comments:

Unknown said...

Ser det er 1 time og 20 minutter fra strömstad... er det sånn at du har overnattingsplass til de som kommer på besøk...?

Håper flyttinga går bra og at du vil trives max der :))
Koselig å bo på landet vettu ;))

Kristin, said...

Jadda, der det er hjerterom er det husrom! og mye hjertevarme der borte altså:) jeg håper flyttingen og overgangen går smooth.

Godt å høre at det er mulig å leve på landet. "på landet er det godt å bo, der lever de i fred og ro.."