Saturday, March 31, 2012

Et lite innblikk..

 En måned er gått i min svenske tilværelse. Jeg har nå fått godkjent svensk person nummer og begynner å kjenne meg mer på plass:)
Forrige helg var jeg i Gøteborg på en ungdomsklubb, der vi hadde presentasjon og leker av ulike land.

Her er deres bilde av Norge...krem av at vi i Norge er så glad i (og gode) på ski!! Og ostepop kulene ved skiskyting tror jeg..eller om de ville kaste noe på oss. Vet ikke helt! De hadde det iallefall veldig morro på våre vegne. 

Det var stas å være ute med kidsa igjen. Fikk god kontakt med noen av jentene der. Og fikk snakket mye "svensk". De tror jo jeg snakker flytende svensk vettu, med mine svenske ord i mitt norske språk...

På fredag lagde jeg og Marianne bursdagsfest for henne. Marianne fyller 27 på mandag, og dette er første gang jeg er med og feirer hennes dag! Så jeg brukte ALLE mine kreative sider og lagde en fotballkake til bursdags barnet!

Den er laget fra mammas sjokoladekake, med sjokoladeglasur. Linjene på banen er merket med meliskliss. Spillerene er seigmenn, målene er laget av rød tråd og sugerør...  
Kakebordet var fullt i digg og kaker.  Ballonger og norske flagg.
Er det noe svensker kan, så er det å lage ting fint. Fika er liksom deres greie.
Gratulerer med dagen, Marianne:)

No comments: