Saturday, August 19, 2006

Ja da er vi i gang!! Vi hadde noen dager på Grimerud, Ungdom i Oppdrag sin base på Hamar. Her var vi 350 arbeidere samlet til god undervisning og trening til tjeneste. Startet opp på torsdagen med Alv Magnus, leder av Uio Norge, han underviste om Hva som er Gud mål med livene våre, hva Guds hjerte er for oss og hva vi lar hjertet vårt elske?
Og det fikk meg til å tenke i alle fall..
Det å leve ut fra hjertet, ja det påvirker jo hele livet vårt. Alt vi gjør. Og det hjertet er fullt av taler munnen. Og vi handler etter hva som hjertet vårt drives av. Hjertet ligger midt i kroppen, er sentrum og her kommer både motiver og hengivenheten fra. Så både tankene, ordene vi sier og det vi handler på kommer egentlig an på hvordan hjertet har det. Da er det viktig å ta vare på hjertet vårt altså. Bevare det. Spør deg selv: ”Hvordan står det til med hjertet mitt” og ”hva kan jeg gjøre for å beskytte det”?

På fredagen fortsatte Morten Holmquist fra SubChurch med å fortelle om mp3-generasjonen. De som vokser opp nå med mobiltelefoner, fjernkontroller, datamus og en hel haug med ulike koder. Tenåringene som vokser opp i dag er opptatt av venner! Som klassekamerater og naboer, men like mye over msn, blogg og MySpace, gjennom sms, mms og svisj. I det heletatt. (Heldigvis henger jeg med på bloggingen i alle fall). Men en utfordring er jo henge med, og kunne forstå tenåringers måte å kommunisere på.

Det var god undervisning, masse folk(!), mye liv og ja, litt avskjeder.
Noe jeg ikke er fullt så glad i..! Vi hadde fest for et team som reiste derfra ned til Etiopia!! Til Koffele. Og ja, ikke bare at jeg så utrolig glad i disse folkene, man og for at de skulle reise ned til Etiopia. Jeg har jo liksom litt av mitt hjerte der nede for å si det sånn. Ønsker dere lykke til Elisabeth, Jorun og Daniel!! Er veldig stolte av dere.

5 comments:

Paul Andreas said...

Har du det bra?

Marianne said...

kriss ,kross,,, savner deg allerede. Gla i deg;)

Janelle said...

sounds like a blast. hmmmm... looking forward to seeing you

Inger said...

duuuu..?! hva skjer med INGEN oppdateringer på EVIGHETER lissom? kommer vel muligens noen bilder fra din ut-på-tur da kanskje? ;) anyways..........snakkes.

ane said...

jeg liker deg jeg.