Wednesday, April 18, 2012

En deilig uke i Danmark



Tilbake i Sverige etter en deilig uke i deilige Danmark:) Jeg fikk oppleve å se himmelen på en ny måte. Ved at det faktisk i Danmark er himmel uansett hvilken vei du snur deg...= flatt landskap:)
Sammen med Hannah hadde jeg en deilig helg med venninne-tid:), shopping, kafe, og pinnebrød på jordet. En jerngryte på flate marka:)
 
OG jeg fikk nye aha-opplevelser om det som skjer på jorden..
Jeg reiste med min nye baseleder på Restenäs, Tove:) Så jeg kunne være med å høre henne undervise. Hun reiser rundt og underviser om kristent verdensbilde og vår plass i samfunnet. Men hadde også masse tid til å bare henge sammen og bli kjent! Ho er ei fresh dame, som liker å snakke, diskutere, drømme, drikke kaffe, lax'en, shoppe og bli kjent med nye folk. Ei kvalitetsdame. Jeg kjenner meg priviligert som fikk være med henne denne uken.
På basen i Randers underviste hun på en Familie-DTS, og noe av det som ho underviste utfordret både meg og klassen

Ofte deler vi som kristne opp vår forstålelse av verden,
- det som omhandler og er viktig for Gud, som frelse, åndelighet, evighet og "hellig" OG
- det som vi gjør, og har hver dag, det som er midlertidig, mer liberale, sosiale og matrielle goder. Det er ikke riktig!
Vi skiller på noe som ikke var ment til å bli skilt. Vi er skapt, om ment til å leve holistiske liv. I det fysiske, sosiale, intellektuellt, åndelig og følelsesmessig.Vi er skapt for å arbeide. 
Han bryr seg om hvor du er og hva du gjør! Han vil at du skal gjøre jobben din mer hensikt og med kvalitet.
  
"Work is the gracious expression of creative energy in the service of others".
  Dorothy L. Sayers

Og som kristne tror jeg vi kan få være lys i mørke. Og mørket er det det mangler lys....
Vil avslutte dette innelgget med et annet sitat
"Vi  er kalt til å være samfunnets gatelamper og ikke religiøse lysekroner". Vi må være der folk er.  

No comments: