Saturday, March 28, 2015

DTSere i Europa sammen i Albania denne uken.

Første gang i Albania denne uken, for en samling sammen med de ulike DTS ressurs teamene fra YWAM Europa. En gjeng på 25 ledere fra ulike land og DTS erfaringer! Sykt spennende. 
Og jeg reiste ned til Tirana i helgen før for å treffe en venninne som jobber i Latvia. 
Vi reiste på toppen av fjellet i Tirana og hadde en deilig helg før resten kom på mandag.   
 Fantastisk utsikt, vakker by og sol. Ikke helt det samme som Ulriken i Bergen.., men vakkert var det!
 Det beste for landet og byen!! Glede, liv og utvikling. Må Guds rike vokse frem;)
 Blomsterbutikken downtown. Veldig praktisk vil jeg si. Og billig! Skulle bare hatt en litt større koffert med meg. Gleder meg sånn til sommeren og alle fargene.
En vakker solnedgang utenfor DTS hotellet;) I Albania bot DTS i et hotell på stranden....hvem vil ikke velge det for å kjøre en DTS!   
DTS lærer Josef fra Nashville, meg, DTS stab Ruben fra Venezuela og Corina fra Holland, som jobber i Latvia. En fin gjeng å henge med! Og konklusjonen etter helgens utflukter..., stay weird!   
 Så satte jobbingen i gang, Oppadtering fra DTS i hele Europa! Og det var utrolig kult å høre om alle ulike DTSene vi har i Europa, med ulike fokus, plasseringer, med ulike utfordringer og ressurser!
Nord Europa gjengen sammen med Tony som jobber med DTS internasjonalt, selfieen, Eija fra Finland, Erlend fra Rogaland, Franziska fra Ålesund, meg fra Sverige, Marit fra Skien, Bjarte fra Kristiansand og Johan som har vært med meg fram til jul, nylig flyttet til England. Yey.  
 Amfiteater i Durres, byen som vi boode i. Paulus fra Bibelen har undervist her i sin tid!! Pretty cool.
 Og litt vandring rundt i byen, fant vi flere skatter! Malerier på veggene rundt om i byen. Her en av mine favoritter! Og Corina er også en av mine favoritter!!
 En bil jeg gjerne kunne tatt med meg hjem hadde jeg bare ikke hatt en retur billett til Sverige...fin!!?
 Johan presentere vår region her oppe i Europa...en fin presentasjon, lovprisning og bønn for våre land! Takk for bønnene som ble bedt! Har stor tro på at det som er godt skal vokse fram, og det som ikke er godt skal dø.  
 Og mye av dette...prat, prat, prat. Diskusjoner og utvikling, planer og nye spørsmål..en viktig del av team lederskap og samarbeid. Kult hvordan vi kan være med å skape ting inn i tiden. Og har tro på at våre DTS er et bra verktøy for å disippelgjøre unge mennesker i Europa i dag!
 Og ja, med mye møter og jobb ble det også morgen joggeturer på stranden...god morgen, og takk for fine dager sammen!

No comments: