Tuesday, August 28, 2012

Over Grensene

Fra ferien i Europa, til Norge...hjem til Sverige, fra Sverige til Norge på kurs og nå tilbake i Sverige.

Å krysse grenser gjør noe mer deg. Nye impulser. Nye erfaringer. Verdier og holdninger. De gode, og de ikke fullt så gode. Fine folk er det på begge sider av svenske/norske grensen iallefall. Vi er ganske like, men også ganske så ulike. Tror vi har godt av å være litt med hverandre.Se hverandre. Oppleve hverandre. Støtte hverandre. Og lære av hverandre.

Kurset vi hadde på hedemarken var for alle stab som jobber med disppeltrenings skoler i Nord Europa, fra Norge, Sverige, Finland, Island, Færøyne, Danmark, Estland, Latvia og Litauen.
Jeg fikk jo både kurset meg og vært med mine GODE venner fra de ulike nasjonene!! Helt topp. "Networking" er bra på slike plasser og viktig i jobben min:)

Jeg vil være med å stå med et bein i hvert land, i mitt hjemland og i mitt nåværende bostedsland..eller hva det heter. Jeg vil være med å heie på de unge lovende, de med nye ideer og de eldre med god og stødig erfaring fra livet og virkeligheten.

No comments: