Thursday, March 14, 2013

Og nå er jeg med den mobile DTSen!!!! Södertalje.

På søndag kom vi med skolen en forstad av Stockholm, Södertalje. En vakker by, og vi får bo i en kirke som er utrolig gjestfri og glad i oss unge;)   
 Med oss har vi Mary Jean Powers fra USA til å undervise om Guds ord, en kreativ, erfaren og varm lærer som virkelig kjenner Gud og hans ord.  
 Mary Jean har undervist mange år i Skien når jeg jobba der, og hun er en utrolig god venn! Godt å ha henne her og se hvordan hun med hele seg invisterer i elevene, staben og kirka her. Og jeg får være nær henne i alle tingene. Et privilegium.
 Her er noen av våre gjester som har vært med på undervisningen vår på dagtid. En trofast og aktive gjeng. Og vi har hatt mellom ti og tjue gjester hver dag. Utrolig kult.

Elevene i full konsentrasjon studerer sammen i grupper. Dette er Julia fra Sverige og Hans David fra Færøyne.
På kveldstid fylte vi opp kirken onsdag kveld med skolen og åpen kirke. En fantastisk god kveld der vi stod sammen ung og gammel, nasjon til nasjon og fra ulike kirkesammenhenger for å lytte til Gud sammen. Sterkt!   
 Og dette to av mine favoritter denne uka, Bea som er stab sammen med meg. En kvinne med stort hjerte og har ledet undervisningen sammen med Mary Jean ved å oversette denne uken. Den andre kvinnen er 95 år og har vært misjonær i hele sitt voksne liv. Også i Kenya og Etiopia! Mitt hjerte smeltet ved møtet med denne kvinnen. En helt!! En kvinne med utrolige historier og en tro til Gud som vår Pappa. Å, så stolt jeg er!
Også måtte jeg slenge med dette bilde av Mary Jean  som viking..en festlig dame!! Det er sikkert og visst!! Blir glad av å se henne, høre henne og bruke tid sammen over samtaler og kreative påfunn..

1 comment:

Barbro said...

Så heldig du er som får bruke så mye tid sammen med Mary Jean! En fantastisk dame! Virker som du har det bra Kristin, det er kjekt å følge bloggen din! Klem :)