Saturday, May 18, 2013

Tallinn, Estland


Kristihimmelfart helgen reiste jeg ned til Tallinn, til mine venner der nede. Og Tallinn var en NYDELIG, sjarmerende by.
I middelaldrende stil, så Estlands historie og stil kunne erfares. Og på samme tid bygd opp til en fantastisk fin by.
      





Annelise var min turistguide i byen. Ho er også den som jeg jobbet sammen med et par dager i forbindelse med at jeg var der nede. Ho skal lede DTSen de skal starte opp i høst! Veldig spennende å sitte sammen å bli bedre kjent og å drømme og planlegge skolen sammen.





 Her er tårnet Herman som stod var den ene enden av bymuren rundt gamlebyen..og andre hjørnet ser du Helina peker på nedenfor;)  Og Helina, ho er sjøl fra Estland, men har jobba med meg i Skien i et par år og nå treffes vi både hjemme i Sverige, hjemme i Sverige og hjemme i Sverige;) En god og trofast venn.





Og her fant jeg to andre estere jeg kjenner!! Gøy å treffe på folk du kjenner;) En kaffe i sola og en rusletur i byen ble det også med de. 
Tusen takk for dagene jeg fikk ha sammen med dere i Tallinn!!! En vakker by, fine folk og spennede med oppstart av en ny skole til høsten..for da er det ikke siste gang jeg har vært der;) Tusen takk. 

No comments: