Sunday, January 05, 2014

Høydepunkter fra 2013...


Det er med glede jeg legger 2013 bak meg, og har tatt et tilbakeblikk over høydepunkter fra året som har vært, sør jeg nå skal starte å drømme om det kommende året 2014. 

Januar, Var med å pioneerte Mobile DTSen på Restenäs!!
Februar, Var med på en lederkonferanse i Riga, kjekt å reise med en gjeng herfra og møte min UIO famile fra Norge på en slik konferanse. Eksponert for mer av hva som skjer i YWAM i hele Europa.
Mars, reiste med Mobile DTSen tre uker i Sverige. Undervisning og kirkeprogram! Ble kjent med mye flotte svensker og fikk se elevene på vår DTS vokse i Gud og i å kommunisere hva de lærte og opplevde. 
April, Tantehelg i Bergen!! Inne, ute, sent og tidlig. Fantastiske barn og en nydelig familie. 
Mai, Besøk til min venninne Helina i Tallinn! Kvalitetstid og kjekke, behagelige aktiviteter;)
Juni, DNA konferanse med Loren og Darlene Cunningham;) Grunleggerene for Ungdom i Oppdrag internasjonalt. En storsamling med fokus på de felels verdiene og hva som skjer i hele verden. YWAM er en av de aller største misjonsorganisasjonene i verden, så litt av hvert å oppdatere og se frem i mot. Her fikk jeg også nye kontakter og venner som er med å berike hverdagen min i dag. Takk Gud.
Juli, Ferie på en sommerstue på den danske vestkysten med min venninne Tove. Det var bading i bølger, sol og en skikkelig ferieopplevelse. 
August, Ferie i Litauen med min venninne Britt Solveig. Kjentes som om vi oppdaget et bortgjemt perle. Vilnius er en vakker by og folkene der veldig høflige, glade og poitive. Fint ferieminne.
September, UofN konferanse i Mexico. Fantastisk gave og erfaring med YWAM internasjonalt med heftig undervisning og verdifullt fellesskap. University of the Nations er en Universitet med enorm bredde og bevisst undervisning, både praktisk, bibelsk og alt mulig som kan forberede folk på livet..over hele verden. Unikt!
Oktober, Ferie i Tyrkia med Ann Cecilie og Agnete!! sol, sol, sol. Og perfekt avbrekk i en travel høsthverdag.
November, Besøk hos min venninne Hilde og hennes familie;) Deres sønn er en glede for alle. Han er en gledesspreder og en sosial type. Fantastisk med gode venner.
Desember, Juleferie med familie og jobbing på sjukehjemmet. Eldre folk som har historier fra langt tilbake og som for første gang på laaang tid fikk danset litt med meg i romjulen. Høydepunkt og hverdagsglede. Og tiden sammen med familien var også spesiell både med tre generasjoner sammen. 

Yes, da er det å ta fatt på det nye året!!
Godt nyttår til deg! Måtte det bli et godt år;)


No comments: