Sunday, January 26, 2014

Vestkysten, Vinter og Vennskap..


"Vennskap frir en fra ensomhet og gir en dyp takknemlighet til det innerste av menneskets hjertet."
"Det er bedre å være blant venner enn alene.."
Jeg er utrolig heldig som har gode, nådige og trofaste venner! Noen ganger glemmer jeg viktigheten av vennskap. Både i det å være en god venn og ta i mot kjærligheten fra hjertet og et lyttende øre hos en venn.

Jeg har de siste ukene har jeg sett, og innsett at jeg trenger mennesker rundt meg.  Det er sunt å ha noen å støtte seg til. Og noen som akseptere meg, der jeg kan få være meg selv, og med min personlighet være fri til å være meg!

Den optimale relasjonen som jeg ser på og vil ligne, er han som skapte meg, viste meg hvordan jeg skal leve. Og i dag lever i meg.

Jesus, jeg vil lære å kjenne deg mer som enn venn enn noe annet. Trygg og nær. 
Og når jeg ser ditt skaperverk blir jeg fylt av en takknemlighet for hvilke omgivelser du har gitt meg i denne sesongen av mitt liv.

Og takknemlig for de menneskene du har gitt meg som venner.

Jeg vil leve i og for det jeg er skapt til. I de omgivelsene jeg nå har.
Og denne helgen har jeg fått to gåturer ut i vinterkulda for nyte det vakre, hvite og kalde landskapet med min gode brasilianske venninne Anna.
   

"Vennskap er som en kopp sjokolade, det gjør deg varm tvers igjennom."

No comments: