Sunday, June 01, 2014

Feet in Reykjavik!!! Part 2.

Mitt fokus på mennesker på dagene i Reykjavik var å finne folk på gata og cafeer som jeg kunne snakke med og dele oppmuntringer og hilsninger fra Gud. 
Det som var kult på Island at folk der snakker med fremmede uten frykt, sånn i utgangspuktet, så det var lett å prate med hvemsomhelst. Så hver ettermiddag og kveld, var det kaffe og snakk!!   
Jeg snakka med kafearbeidene, kafegjester og folk rundt i byen.
Kaffe & Te var en av de faste kafeene jeg gikk til hver dag! Supernice folk!!
Men mitt lille vitnesbyrd er fra gågata i byen. På vei hjem.

Jeg passerte ei jente som satt på en benk, med røde solbriller og rød jakke. Og jeg liker jo rød. Jeg gikk over til henne og snakka om alt og inget noen minutter...Kasja er polsk og har en kjæreste på Island, så derfor har ho flytta dit;)
Etter vi hadde pratet litt sammne om Island, fortalte jeg at jeg hadde en gave til henne, et "destiny-card", et visitt kort med et bibelvers på. Ho trakk et kort og leste det. Jeg visste ikke hva som stod på kortet, men spurte ho hva det fortalte ho..?!, ho svarte da, "nøyaktig hva jeg trang å høre"..., jeg ble nysgjerrig og spurte opp igjen hva som stod, da leste ho opp et bibelvers der det stod det "If anyone serves, they should do so with the strength God provides, so that in all things God may be praised through Jesus Christ."
Aha...så fikk jeg tale ord inn i hennes liv om at Gud vil gi henne styrken som ho behøver...ho trodde ikke på Jesus, så det kunne jo være et problem sa ho, men neida, det er ingen problem!! Forklarte evangeliet, og fikk uttrykke det at Guds hjerte er like for alle, troende eller ikke troende!! Han elsker, og vil elske. Det er opp til oss om vi vil elske han tilbake. Så denne oppmuntringen fra Gud er like aktuell for henne som for meg.
Ho løftet på solbrillene og spurte om jeg var seriøs!! Og takket for at jeg delte det og ho kjente seg utrolig oppmuntret og klar for å gå på jobb før første gang i ny jobb;) Vi utvekslet navn og adresse og våre veier deltes.  
Dette var en av de fine erfaringene jeg fikk dele med folk i gatene. Og jeg hadde flere av de! Helt naturlig, kult og utrolig oppmuntrende. La oss stoppe opp, oppmuntre andre og dele Guds kjærlighet og sannhet som en naturlig del av livet. 

No comments: