Sunday, February 26, 2012

ReCreate


Til jul fikk jeg en fantastisk gave av mine foreldre, en rekreasjonsuke..på Institutt for sjelesorg.

Recreate
React
Restart

Repair
Rest
Refresh
Respect
Respons
Reality 

 Det var tid for samtaler, stillhet, lange turer, svømming, badstu, fyre i peisen, lese, hvile i stressless.., tegne, tenne lys og nyte en ekstra kopp med kakao.


 Jeg kunne benytte meg av kapellene som er tilknyttet instituttet. Og i kirka på området fant jeg noe veldig vakkert. Jeg er jo ganske så visuell av meg og liker å gjøre ting..gjøre noe i tro.

Dette er håpstreet, i treet er det knuste glassbiter som symbol for det ødelagte i livet. Ved håpstreet er det en kaosbusk som symbol for det kaotiske i livet.
HÅPs-treet er et livstre. Et symbol for vekst og muligheter, fremtid og håp!

Så her kunne jeg finne en glassbit som uttrykte det jeg kjente på, ta en stoltråd fra kaosbusken. Jeg festet det sammen og festet det til håpstreet med en bønn om liv og vekst, verdighet og mot. 
Stilig. Gud ønsker at jeg skal se fremover, og våge å tro. 


4 comments:

Unknown said...

Jeg også likte det håpstreet :) VEldig god idè :))

Inger said...

Likær'e. Likær deg og! :)

Kristin, said...

Fint med håp! og jej likær dej å, søss!

Unknown said...

Vakkert!!