Sunday, June 17, 2012

"Do not fear.."

Denne forrige uken har jeg gjort ting som har aldri har gjort tidligere. 

Padlet kajak...,
Kjørt longboard....,
Syklet på smale skogstier...,
Vært på Ljungskiledagen...,
Syklet på gamle kjærringsykler på natterstid...,
Sett Sverige gå ut av EM...,
Undervist på basen for en liten gruppe, men OGSÅ for hele stabsgruppen...,

Å gjøre nye ting krever mot!! Å risikere å feile, å gå i mot frykt, å dele livet med andre mennesker, være sårbar, ta sjanser og tørre å være meg selv. Det krever mot og det krever tro.
  
“The most often repeated commandment in the Bible is 'Do not fear.' It's in there over two hundred times. That means a couple of things, if you think about it. It means we are going to be afraid, and it means we shouldn't let fear boss us around. Before I realized we were supposed to fight fear, I thought of fear as a subtle suggestion in our subconscious designed to keep us safe, or more important, keep us from getting humiliated. And I guess it serves that purpose. But fear isn't only a guide to keep us safe; it's also a manipulative emotion that can trick us into living a boring life.” - Donald Miller

Salme 118, 6  "Herren er med meg, jeg frykter ikke. Hva kan mennesker gjøre meg?"  
Denne ukens lekse har på mange måter handlet om dette! Frykt ikke.


"We need to be responsible. Respond to the ability that God has given you. And take the opportunity that lies infront of you". -Joyce Meyer

No comments: