Saturday, June 09, 2012

Nye mennesker inn i mitt liv =nye gode minner:)

Høydepunktet fra forrige uke, var på en Kafè i Jönköping. Nanda, Sarah og jeg hadde et par timer der vi kunne gjøre hva vi ville. Vi bestemte oss for å ta med Gud på en tur rundt i byen. 
Og vi bad, og jeg ble kaffetørst..typisk:) Så en kafe ble vårt mål!

På denne kafeen var det fullt når vi kom inn, så vi bestilte "take away." Men et bord ble ledig mens vi stod der, så jeg satte meg ned der. Jentene kom og vi hadde en god prat sammen.
Plutselig kommer en voksen dame og spør om ho kan sitte på vårt bord, på innsiden av der Sarah satt..(veldig innklemt), men vi sa det var helt ok. Så her hadde vi ei dame, som inviterte seg selv inn til oss!
Vi hadde en lag prat med denne damen. En nydelig, aktiv og sterk kvinne. Ho var dans og teater lærer for tenåringer, og elsket jobben sin. Så vi fikk oppmuntre ho der ho er, og ja, vi fikk be for ho. For jobben og for hennes liv!! Kunne sagt mye om denne opplevelsen, men hvordan det skjedde, og hva vi snakket om var til stor oppmuntring for oss alle. Gud kan virkelig legge til rette for gode samtaler:)       
Og dette er Nanda, min nye venninne fra Brasil. Ho er på besøk hos sin tante som jeg jobber sammen med. Ho er her og skriver sin barchelor oppgave, og var med oss på roadtrip forrige uke.

Ho er blitt en god venn, vi ler og griner sammen. Ho utfordrer meg i troen min og livet mitt.  Og vi fikk en erfare Gud sammen på nytt forrige uke. Han er ekte, Han er eksiterer. Han er Sann og Han leder.
Det er så kult hvordan ulike kulturer og mennesker kan lære oss ulike ting.
  

No comments: