Monday, September 04, 2006

Sammenspleising-tur til Polen.

Så reiste vi til Polen med hele staben i Skien, 53 stykker reiste med buss fra Skien, om Sverige og med Ryanair til Gdansk.
Mye skjedde jo der..busstur, kaffedrikking, billig mat, mye tråkking gatelangs, vått sengetøy, kaldt i været, shoppingmuligheter, nye sko og topp, gudstjeneste, lovesongs, bønn, polske folk som inspirerte oss nordmenn til et samarbeid, mer mat, med begrensninger på hotellets frokost når det gjaldt både kaffe og lysene på bordet var visst nok finest uten flammer..det er ikke alt jeg skal forstå.
Den meste av tiden gikk iallefall til å kose oss. Vi var der i fire dager, og jeg koste meg iallefall. Mye flotte folk vettu! Her har vi Ane Marie i gamlebyen i Gdansk, på utkikk etter et egnet spisested..
Marianne som siter og tenker, på stamkafeen vår, eller min gjeng iallefall. Meget god kaffe her og folk som snakka engelsk og var ganske så hyggelige. De fikk litt velfortjent lommerusk ekstra fra mine lommer. De lønner seg og var god, og servere god kaffi.


Turen ble velykket, iallefall frem til vi var tilbake i Sverige, da ble klutsjen på bussen ødelagt, så vi måtte stoppe og vente..endel timer på en buss som måtte komme fra norge for å hente oss..og ikke nok med det, vi taua den andre bussen på slep fram til østfold, så ja, mye testing av tålmodighet. Og et godt kjennskap til bussgulvets muligheter for å slappe av. Fikk sovet litt, og våknet litt, og sov litt igjen, og vips..så var vi i Skien igjen. Etter en tur som skulle ta ni timer, som i stede tok 24timer, og uten godis fra Sverige, siden sverigebutikken var stengt da vi kjørte forbi. Men jeg var glad da vi kom hjem hele jeg. Og hjem til dekket lunsjbord og med en felles erfaring.













Ane Marie og Janne;)

5 comments:

ane said...

der var jo jeg jo!:) godt å være med deg Kristin. jeg er veldig glad i deg. håper du hadde noen gode dager i Bergen. jeg sitter her og hører Gavien deGraw og tenkte på deg. kjærlighet. :)

Kristin, said...

Yep, der var du;) Vi hadde det godt i lag vi på tur. Du er så utrolig god, Ane! God tur back to Volda.

ane said...

takk.:)

nå er jeg her!
og det er ikke såå lenge til du kommer en tur! hurra hurra!!

jeg leste noen spørsmål, og et av de var: nevn fem personer du ville brukt tid med. da tenkte jeg på deg:)

god mandag! ønskes deg mi kjære.

ane said...

ps: jeg savna deg faktisk litt ekstra i dag, må jeg innrømme...

ane said...

litt sånn vondt jeg-tror-jeg-vil-felle-en-tåre-vil-så-gjerne-ha-deg-her-følelse, men egentlig er det jo godt å kunne savne deg og da..kjenne at jeg er glad i deg og at du betyr masse for meg. jepp. det var det. :)