Saturday, July 08, 2006

Idrettsglede+Trosglede=Livsglede


Stedet var Bø i Telemark, og her var det samlet rundt tusen ungdomsskole elever til camp. KRIK hadde sommercamp. Jeg reiste mest opp for å henge med lederne. Tok bussen tidlig på morran, blei bilsjuk, men alt ordnet seg da jeg kom inn på området og møtte Kjersti, Anders, Jørn Arve, Jon Kjetil og Kristian. En fantastisk gjeng, som smilte selv om det regnet. Vi pratet og herjet. Natt som dag.
Jeg blei imponert over opplegget der oppe, og etterhvert ble jeg imponert over Anders sine kunster på linedansing!! Her går han nemlig på line. Og fikk bevise at trening gir resultat. Jeg ble utfordret, men lot sjansen gå...
Fikk flere utfordringer fra denne gutten. Det er godt med Anders, han er ærlig og ekte, og veldig seg selv liksom. Og han har Jesus i hjertet. Vi må holde oss opp på linen, gå rett frem, og med blikket festet fremover..




Senere på ettermiddagen kom Silje opp dit. Ho skulle preke der oppe på et par møter, og gjett om jeg blei glad! Vi hadde jo ikke truffet hverandre på to år fant vi ut.
Og da møtes på en Krik-leir var jo litt morro. Vi klemte, snakket, lyttet, drakk kaffe, slappet av, nøt dagen og livet sammen. Jeg ble ganske så inspirert på kort tid og med den gjengen som var der oppe, ble det bare bra.
Det som var litt genialt. Jeg hadde jo tatt med meg en sovepose på tur, men hadde ingen plass å sove. Og teltene var ganske fulle av folk+ at det regnet..og var kaldt. Men da kvelden kom og natten nærmet seg, foreslo Silje at jeg kunne få litt sengeplass på rommet hennes inne. Det var en velsignelse skal jeg si. Det var deilig!
På møtet dagen etter fikk jeg høre Silje preke om vennskap, og vennskap med Jesus. Min beste venn. Det var knallbra. Og ho prekte levende og med stil så tenåringene fikk noe å tenke på. Og jeg tror og håper at det ble mange vennskap som skapt der oppe. Jeg fikk jo pleid litt vennskap og jeg;)

No comments: