Saturday, July 15, 2006


Jeg fant fred igjennom stillheten. Det har liksom alltid vært noe rart med stillhet. Venter liksom alltid på noe når det er stille..og det er jo folk som er redde for en pinlig stillhet.
Men det sies at "I stillhet skal vår styrke være".

Det må det jo være noe som er attraktivt for oss i dag. For det er i dag vanskelig å finne stillheten, med alt det som skjer rundt oss. Men stillhet sier mye mer enn ord. Det skaper noe. Det skaper tillit og fortrolighet, og det skaper faktisk tid som ikke eksisterte. Det gir deg tid til å tenke. Og det er ikke stress. Det er beroligende.
Det er i stillhet overraskelsene ofte viser seg. Noe blir klart som aldri har vært klart før. Og noe nytt dukker opp.
Stillhet er å lytte. Lytte til en annen person. Lytte til kroppen. Lytte til Gud.
Stillhet i relasjoner bygger styrke. Bare det å kunne være stille sammen. Eller å ha tid til å lytte til hverandre. Jeg tror det er mye mer å hente i stillheten enn det vi tror.

4 comments:

Inger said...

hmm, jaja ikke verst.. :) får vel prøve å holde kjeft i mer enn 5 minutter og se hvordan det går jeg da..! ;)
du glemte forresten bildet av en viss sjokoladespisende jente i printeren her.. hehe..

Inger said...

mente selvfølgelig scanneren.. så mye for å være datanerden din lissom..

Kristin, said...

Det var vel det å stoppe snakketøyet som hjalp meg til å fatte hva stillheten er god for og! Ingen an slå deg som min datakonsulent uansett, så stay kul!

Princess Of God said...

wow kris!
dette var snadder å lese...
hjertet mitt nikka og smilte
da jeg leste dette.
love