Tuesday, July 04, 2006

Sitter bare her og tenker litt..

Jeg er utrolig glad i mennesker, har liksom alltid vært fascinert av hvordan vi mennesker er, hva vi setter pris på, og hva vi ikke setter pris på.
Jeg liker mennesker som smiler, som har en positiv holdning til ting som ikke engang ser positivt ut. Jeg liker å trøste mennesker som gråter, og klemme de som trenger en klem.
Jeg ser rundt meg, noen spiser nachochips med dip, noen drikker øl, og ei jente som sitter alene nyter en kopp kaffe, mocca kanskje. Og leser avisen. Noen spiller backgammon med konkurraseinnstinkt i blikket. Jeg går i butikken, ser på de som tydeligvis har fått penger på kontoen, de ser på undertøy, og dongribukser. De ser fornøyde ut.
Jeg sitter stille, og bare nyter stillheten. Jeg blir spandert på en softis, det er en noe som gjør meg glad. Is i varmen. Noen mennesker sier de er blitt kjærester, det er sånn om våren. Og noen skilles.
Jeg liker mennesker med passion. Med en lidenskap for noe. Spesielt når de deler den sammen med meg. Mennesker som er fokuserte på Gud er spennede å være med. Da blir jeg alltid oppmuntra. Jeg liker mennesker som er jeg er glad i Jesus, fordi jeg er så glad i Han. Så når mennesker snakker om en jeg er glad i, blir jeg glad.
Noen mennesker spiller høy musikk, noen mennesker sitter i telefonen. Kanskje de har U can 2. Det hadde vært fint, for da kan jeg ringe de gratis.
Jeg liker mennesker som tenner lys for de de er glad i, mennesker som ber, mennesker som ser ting som ikke alle andre ser. Jeg liker mennesker som har skatter i seg. I hjertet. Noe dyrebart.
Jeg liker mennesker som stiller masse spørsmål, liker enda bedre svar. Og jeg liker mennesker som vil finne ut av ting. Jeg ler da jeg ser mennesker som prøver å sette sammen en strandstol med ekte "Mr.Bean stil". Jeg ler bare fordi det er så typisk. Mennesker er rare. Mange syntes helt sikkert jeg er rar. Noen ganger tror jeg iallefall det. Andre ganger håper jeg det. Og noen ganger vet jeg det.

Og jeg liker de menneskene jeg har rundt meg. Min beste venn Jesus. Familien min. Vennene mine. Kollegene mine. Lederne mine. De som titter innom bloggen min. De som sitter i parken og nyter sommeren. Tror jeg blir sittende litt til.

6 comments:

ane said...

åå..du er flink å skrive Kristin! dette var kjekt å lese! jeg liker deg! en masse!!

ane said...

og knallkult bilde! hvem er d?

Marianne said...

du e kanon på skivingen.. kult å lese.. morsomt og.. eg e gla i deg;) You make me smile

ane said...

je tenker på deg, ville jeg bare si:)

ane said...

oj, "je"...d virka pent stavangersk!

eg tenke på deg.

sånn.:)

Kristin, said...

Morro med tanker og spinn-tankespinn. Den flotte jenta på bildet er min kjære søster, Inger. Yeah. Rock'n roll.